Der er sat ambitiøse mål for arbejdsmiljøindsatsen i Danmark frem mod 2030 (læs mere på bm.dk), og vores opgave er at medvirke til, at de nås. I BFA har vi etableret et team af konsulenter, der arbejder med at forebygge bl.a. krænkende handlinger (vold, trusler, mobning og seksuel chikane), ubalance mellem krav, indflydelse og udviklingsmuligheder (stress), ergonomiske udfordringer samt arbejdsulykker.
Vi understøtter arbejdspladser i at styrke deres arbejdsmiljøindsats og forebyggelsen og håndteringen af konkrete arbejdsmiljøudfordringer. Det gør vi gennem skræddersyede forløb, som bl.a. indebærer dialogmøder og workshops med aktører fra de centrale og decentrale niveauer. Herudover udvikler og faciliterer vi f.eks. netværk, laboratorier og webinarer.
Om teamet
Vi er et team på pt. fire konsulenter med forskellige faglige baggrunde, en projektmedarbejder og en teamleder. Vi supplerer hinanden, arbejder tæt sammen, er fagligt engagerede og nysgerrige - og vi glæder os til at få en ny kollega med på holdet. Vi er en integreret del af BFA’s sekretariat. Teamet er hybridt og er bosat forskellige steder i landet og har base i sekretariatet i København.
Lige nu er vi ikke mindst optagede af at videreudvikle vores tilbud baseret på de sidste 3 års erfaringer, så tilbuddene i endnu højere grad understøtter arbejdspladser i at videreføre og fastholde deres indsats for arbejdsmiljøet.
Dine opgaver
- Videreudvikle BFA’s forskellige tilbud inden for arbejdsmiljøindsatsen i tæt samarbejde med kolleger og teamleder.
- Planlægge, designe og facilitere skræddersyede forløb i samarbejde med arbejdspladserne.
- Inspirere, motivere og vejlede ledere, arbejdsmiljørepræsentanter og andre nøglepersoner både på strategisk og operationelt niveau.
- Udvikle og afholde webinarer, netværksaktiviteter og andre tilbud, der kan matche målgruppernes behov og hjælpe dem videre i deres egen indsats.
- Bidrage til at udvikle viden om, hvad der skaber effektive arbejdsmiljøindsatser.
- Være med til at videreudvikle BFA’s materialer.
Din profil
- Relevant uddannelsesbaggrund, gerne på kandidatniveau (fx organisationspsykologi, arbejdslivsstudier eller lignende).
- Solid erfaring som konsulent gerne suppleret med en konsulentuddannelse.
- God dybde og bredde i din arbejdsmiljøfaglighed.
- God organisationsforståelse og evnen til at gå i dialog med aktører på både strategisk og operationelt niveau i forskellige organisationer.
- Erfaring med at tilrettelægge og facilitere møder og workshops, som skaber læring og handling.
- Forståelse for politisk styrede organisationer, arbejdsmiljø-, MED- og samarbejdssystemer.
- Konkret erfaring med at vejlede om systematisk arbejdsmiljøarbejde og forebyggelse af stress og krænkende handlinger.
- Gerne kendskab til forebyggelse af arbejdsulykker og ergonomiske problemstillinger.
- Evne til at styre en bred opgaveportefølje.
Og hvis du også kan nikke til, at du har:
- Lyst til at kaste dig ud i og lære nyt sammen med os.
- Evne til at indgå fleksibelt og engageret i tæt fagligt samarbejde med kolleger, bidrage til faglig udvikling og sikre en høj faglig kvalitet.
- Kendskab til (nogle af) vores målgrupper (fx daginstitutioner, hjemmepleje, døgntilbud på social- og sundhedsområdet, hospitaler, uddannelses- og forskningsinstitutioner, kontor og offentlig administration, privat praktiserende læger, tandlæger, dyrlæger).
- Kendskab til og interesse for BFA’s materialer og værktøjer.
- Trives med at arbejde selvstændigt såvel som i et arbejdsfællesskab.
Du er velkommen til at søge stillingen uanset hvor i landet, du er bosat. Stillingen indebærer rejseaktivitet i Danmark.
Vi tilbyder
- En unik mulighed for at bidrage til at styrke det forebyggende arbejdsmiljøarbejde på arbejdspladser i hele landet.
- En stilling med stor frihed til at bringe dine kompetencer i spil.
- Stærk ledelsesstøtte, kollegial sparring og en arbejdsplads med et fagligt fællesskab.
- Adgang til et bredt netværk på tværs af regioner, staten, kommunerne og arbejdsmarkedets parter.
- Løbende samspil med sekretariatets øvrige aktiviteter.
- Fleksibilitet i opgavetilrettelæggelsen med fokus på vores fælles mål.
- Mulighed for efteruddannelse.
Om BFA
BFA udvikler inspirationsmateriale, vejledninger og information og afholder træf og konferencer, så ledere, arbejdsmiljørepræsentanter og medarbejdere kan skabe et godt arbejdsmiljø. BFA bringer bl.a. materialerne i spil i arbejdspladsrettede forløb, som styrker det forebyggende arbejdsmiljøarbejde.
Branchefællesskabets aktiviteter retter sig mod arbejdspladser indenfor social- og sundhedssektoren, undervisnings- og forskningsområdet og offentlig administration. Det er fx hospitaler, skoler, universiteter, børnehaver, hjemmepleje mv.
Vi holder til i Branchefællesskabets sekretariat centralt beliggende i Studiestræde i centrum af København. Sekretariatet tæller 19 medarbejdere.
Vi er en hybrid arbejdsplads med base i Studiestræde i København. Besøgsteamet er pt. sammensat af medarbejdere, som har arbejdsplads enten i Studiestræde eller fra hjemadressen i Jylland eller på Fyn. Besøgsteamet mødes både hybridt og fysisk. Vi er en engageret og dynamisk arbejdsplads med en uformel omgangstone og fokus på godt arbejdsmiljø.
Ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Den er midlertidig og løber til 31. december 2027. Løn og vilkår fastsættes efter overenskomst mellem den respektive organisation og KL samt lokalaftale.
Interesseret?
Vil du vide mere, kan du kontakte:
- Teamleder Nete Veje på tlf. 51 91 52 22 eller mail nve@bfa.dk
- Arbejdsmiljøkonsulent Trine Haldborg Andersen på tlf. 61 74 91 14 eller mail tha@bfa.dk
- Sekretariatschef Peter Klingenberg på tlf. 20 90 68 14 eller mail pkl@bfa.dk (dog ikke uge 9)
Ansøgning
Ansøgningsfrist: Mandag den 17/3-2025, kl. 09.00.
Send din ansøgning, CV og relevante bilag til råds- og projektsekretær Terese Thomsen på tth@bfa.dk.
Ansættelsessamtaler finder sted henholdsvis sted fredag den 21/3-2025 og en evt. 2. runde 26/3-2025.