Tre målrettede guider giver bud på, hvordan man kan tackle problemer i eksisterende åbne kontormiljøer.
Læs mere om akustik og forstyrrelser i åbne kontorer her.
Støj og forstyrrelse og fra kolleger, telefoner og aktiviteter i rummet er den væsentligste årsag til klager fra ansatte, der arbejder i åbne kontorer.
Åbne kontorer kan både føre til øget tilfredshed og mere stress. Forskerne er delte på spørgsmålet om, hvad der vejer tungest, men de er enige om, at storrum stiller nye krav til medarbejderne.
Æstetik og akustik kæmper en ulige kamp i mange byggeprojekter, hvor den moderne smag for glas, bare gulve og minimalistisk indretning ofte overtrumfer hensynet til tålelige lydforhold i store rum, hvor mange mennesker skal fungere sammen.
Et af de vigtigste midler mod støj i kontormiljøet er en analyse af trafik og logistik. Det fremhæver ingeniør Ole Nielsen fra Cowi A/S, som er ekspert i nye arbejdsformer og indretning af kontorer.
Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet.
Husk at bekræft ved at klikke på linket i e-mailen, vi lige har sendt til dig.